NEWSLETTER
Jetzt abonnieren
und profitieren.
  • Infos zu offenen Einsätzen
  • Wissenswertes über Interteam
  • hilfreiche Tipps
  • 3 bis 4 mal jährlich
JETZT ANMELDEN

Administration and Finance Manager

Namibia

Katima Mulilo

100%

2-3 years

according to the arrangement

 

Partner organisation:

The Ministry of Education, Arts and Culture, Namibia is a longstanding partner organisation of INTERTEAM and is committed to deliver an equitable and inclusive education for all children and youth. In addition, the Ministry promotes Namibian art and culture in favour of national unity and in consideration of its diversity.

Tasks:

The INTERTEAM Country Programme Namibia contributes significantly to a better education for all children and youth. To achieve this goal, we collaborate with the regional Directorates of Education, for this assignment in the Zambezi Region in north-eastern Namibia. Our task is to capacitate the regional management on goal-oriented planning, implementation and monitoring as well as on budgeting and controlling in Finance. Further goals are to increase efficiency of the human resource section as well as to improve communication and teamwork within the organisation. That is why we are looking for a professional who is able to conduct the following tasks:

  • Capacity building on annual work planning, process review and development, capital project planning as well as financial management and administration.
  • Provide advisory to an efficient and effective resource management.
  • Plan, organize and conduct trainings where suitable.

General requirements:

  • Successfully completed studies
  • Min. 2 years of professional working experience
  • Minimum age of 26 years
  • Domicile in Switzerland
  • Good physical and mental health
  • High level of social and self-competence
  • Intercultural sensitivity
  • Interest in development policy and social conditions
  • Willingness to an adapted life style

Specific requirements:

  • Degree in business administration or equivalent
  • Work experience in financial and human resources administration and management as well as strategic planning
  • Experience in training of trainers, workshop facilitation, monitoring and evaluation
  • Excellent computer literacy
  • Good interpersonal and communication skills
  • Good analytical and organisational skills
  • Very good knowledge of written and oral English

We offer:

  • Unique chance to work abroad for a meaningful purpose
  • Cultural exchange and expansion of personal horizon
  • Enhancement of competences through intercultural learning
  • Careful aptitude test and preparation for deployment
  • Professional support during deployment
  • Extensive service package

Application process:

Before you apply for this job, please visit first one of our information meetings. These meetings take place on a regular basis in Lucerne. You will gain information about our way of working, the conditions of the deployment, our service package and receive the questionnaire for your application. You will find the respective dates of the information meetings on our website.

Address:

INTERTEAM, Unter-Geissenstein 10/12, 6005 Luzern

Tel. 041 360 67 22, Fax 041 361 05 80

E-Mail: info(a)interteam.ch

Ihr Fachblog

 

Schon gesehen? Unser Blog "KLARTEXT" hält für Sie Spannendes bereit rund um Themen wie Auslandeinsatz, Spenden oder Entwicklungszusammenarbeit.

 

Fachblog besuchen >

Geschichten aus den Einsatzländern

INTERTEAM wirkt! Überzeugen Sie sich selber und lesen Sie bewegende, aufschlussreiche Geschichten aus unseren Einsatzländern.

 

Geschichten zur Wirkung & Nachhaltigkeit >


Bewerben? Das müssen Sie wissen...

INTERTEAM freut sich über Ihr Interesse an unseren Stellen. Mit diesem Formular können Sie für einen unverbindlichen CV-Check anfragen oder sich bereits mit den vollständigen Unterlagen bewerben. Bitte beachten Sie, dass der Besuch einer Informationsveranstaltung in Luzern Voraussetzung für eine Bewerbung ist. Für die jeweiligen Verfahren sind unterschiedliche Angaben und Dokumente notwendig:

 

  • CV-Check: Bitte geben Sie Ihre Angaben (Namen, Adresse etc.) an, legen Ihren CV bei und schreiben Sie kurz, ob sich Ihre Anfrage auf eine konkrete Stellenausschreibung bezieht und was Sie für einen Einsatz motiviert.
  • Bewerbung: Bitte füllen Sie alle Felder sowie den INTERTEAM-Fragebogen aus und überprüfen mit der Checkliste, dass Sie uns die Bewerbungsunterlagen vollständig zusenden.
Jetzt bewerben

so erreichen Sie uns

INTERTEAM Luzern
Unter-Geissenstein 10/12
CH-6005 Luzern
Telefon: +41 41 360 67 22
Telefax: +41 41 361 05 80
info(at)interteam.ch

unsere bankverbindungen

Spendenkonto: PC 60-22054-2

IBAN: CH37 0900 0000 6002 2054 2

Swift: POFICHBE

 

Vermerk: "Spende für..."

besuchen sie uns auf